CRM Capabilities

CRM er er et nøgleelement for virksomheders kundeorientering og sikring af fortsat vækst. Gode CRM capabilities sikrer, at al relevant information om kunderne er tilgængelig og kan udnyttes i salgs, service og markedsførings sammenhæng.

CRM er dog meget mere end et IT system - det omfatter også processer, organisation og kompetencer. Vores ydelseskoncepter omfatter bl.a.:

IT understøttelse af CRM koncept

  • Indførelse af et CRM-system er ikke en triviel proces, og det er let at begejstres at teknologiens mange muligheder. Resultatet er ofte at systemet bliver for tungt at arbejde med og bruges derfor ikke optimalt eller kun i begrænset omfang.

  • Vi bistår med at få etableret den nødvendige IT understøttelse og får identificeret nødvendige integrationer til virksomhedens øvrige IT systemer - men hele tiden med øje for at det skal være enkelt at bruge og understøtte brugernes daglige arbejde.

Enabling Customer Insights

  • Vi har udviklet en engagement model særligt rettet mod virksomheder med produkter eller services der leveres på XaaS vilkår eller produkter med en forventet levetid.
  • Virksomheder opsamler store mængder af information og data om deres kunder og især kundernes installed base af virksomhedens produkter og hvordan de anvendes.
  • Ved systematisk at anvende denne information, kan salgsindsatsen mod eksisterende kunder optimeres og omdannes til konkrete leads og opportunities.
  • Informationen eksisterer ofte i CRM systemer men undertiden ligger hele eller dele af informationen spredt over flere systemer eller er ikke systematiseret.
  • Vi hjælper med at identificere relevant information og gøre den tilgængelig så den kan bruges målrettet salgsindsatsen overfor eksisterende kunder.

Udarbejdelse af CRM koncept

  • I mange virksomheder er der ikke en fælles opfattelse af hvordan der arbejdes med kunderne hele vejen rundt. Salgsindsatsen og processerne er ofte baseret på individuelle præferencer.
  • Vi bistår med udarbejdelse af virksomhedens CRM koncept og får lagt en handlingsplan for såvel den it-mæssige understøttelse og organisatoriske implementering af CRM.

CRM revitalisering/back on track

  • Mange CRM initiativer har aldrig fået indfriet de oprindelige forventninger – ofte fordi projektet er blevet utilstrækkeligt organisatorisk implementeret.
  • Vi bistår med at få revitaliseret CRM konceptet og særligt CRM-systemet og får igangsat en handlingsplan for at få CRM til at give den ønskede effekt.
  • Vi anvender vores CRM assessment værktøj til at få identificeret de fokusområder der skal arbejdes med.